O analiza de risc la securitatea fizica reprezinta procesul prin care se pot identifica vulnerabilitatile si amenintarile la care poate fi expusa o unitate, sau ce anume poate periclita integritatea corporala, libertatea sau viata unei persoane. Scopul unei analize de risc la securitatea fizica este acela de a gasi solutiile potrivite pentru limitarea sau eliminarea riscurilor si totodata pentru mentinerea sigurantei si securitatii. Societatea noastra asivec.ro intocmeste toate documentele necesare, conform legii pentru evaluare de risc la securitate fizica aplicam cele mai optime masuri de securitate raportate la nevoile unitatii care face obiectul acestei analize. Evaluarea de risc la securitatea fizica are o valabilitate de 3 ani de zile, prioada in care evaluatorul raspunde si reprezinta lucrarea in fata organelor competente de control.
Conform art. 2 alin (1) din Legea 333/2003: “Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, regiile autonome, companiile si societatile nationale, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile comerciale, indiferent de natura capitalului social, precum si alte organizatii care detin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite in prezenta lege unitati, sunt obligate sa asigure paza acestora.”
Toate societatile care se regasesc in textul legii mentionate anterior, sunt obligate sa realizeze aceasta evaluare de risc la securitate fizica. Societatile infiintate dupa data de 16.06.2012 sunt obligate sa intocmeasca aceasta evaluare de risc la securitate fizica in momentul inceperii activitatii, iar cele infiintate inainte de 16.06.2012 pot intocmi analiza de risc la securitatea fizica pana la data de 01.07.2018.
Cine efectueaza analiza de risc la securitate fizica?
Aceasta analiza de risc la securitate fizica poate fi efectuata numai de catre evaluatorii de risc inscrisi in Registrul National al Evaluatorilor de Rsic la Securitate Fizica (RNERSF). Analiza se risc trebuie intocmita inaintea instituirii tuturor masurilor de securitate necesare si poate fi revizuita in mai multe cazuri:
• In maxim 30 de zile din momentul in care s-au modificat caracteristicile functionale, arhitecturale sau obiectul de activitate al unitatii respective
• In maxim 60 de zile de la aparitia unei probleme de securitate in cadrul unitatii respective
• Cel putin o data la 3 ani
Care sunt documentele necesare pentru evaluare de risc la securitatea fizica ?
Va facem cunoscute documentele de care aveti nevoie pentru intocmirea dosarului de evaluare de risc la securitate fizica, necesar la infiintarea unitatii:
• certificat de inregistrare al societatii
• certificat constatator
• acte care sa ateste dreptul de folosinta a imobilului
• extras de carte funciara (cadastru)
• schite, planuri topografice/cadastrale/de situatie
• autorizatii legale
• instructiuni si proceduri PSI – SU
• contractul de prestari servicii incheiat cu prestatorul serviciului de monitorizare, unde este cazul
• contractul de prestari servicii mentenanta/revizii tehnice ale sistemelor tehnice de securitate, unde este cazul
• contractul de prestari servicii transport bunuri si valori, unde este cazul
• instructiuni si proceduri de mediu
• instructiuni/proceduri de acces
• planuri, instructiuni si proceduri securitate
• existenta structurilor de securitate si a personalului cu functii de securitate interna: manager de securitate, manager pentru securitatea informatiei
• licente pentru societatea de paza
• contract de monitorizare si interventie
• contract de paza
• plan paza
• contract de monitorizare video
• aviz Centru de Monitorizare si Receptie a Alarmelor (CMRA)
• licenta societate instalare sisteme tehnice
• proiect tehnic (antiefractie/sistem video etc.)
• planuri de pregatire/training pe domenii (dovada executarii pregatirii/trainingului)
• registru de riscuri
• plan de management al riscului
În cazul în care societățile comerciale nu respectă prevederile legale cu privire la adopatea măsurilor de securitate din Legea nr.333/2003, pot fi sancționate cu amenzi cuprinse între 10,000 și 20,000 lei. In plus, daca nu sunt implementate masurile recomandate in urma efectuarii analizei de risc pentru securitatea fizica sau sunt implementate partial, amenda este cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de lei.
Alte masuri de securitate sunt urmatoarele:
• Sisteme de alarma la efractie
• Sisteme de control acces
• Sisteme video/cctv
Sisteme de alarma la efractie
Multe din aceste sisteme de alarma la efractie sunt concepute pentru a proteja caile prin care infractorii pot patrunde in orice unitate si pot aduce prejudicii prin furt sau distrugeri de bunuri. Un sistem de alarma performant are rolul de a imbunatati securitatea la locul supravegheat si de a reduce infractionalitatea. Important de stiut este ca orice sistem de alarma antiefractie cat si componentele lui sunt clasificate in functie de gradul de securitate oferit. Gradele de securitate ţin seama de nivelul de risc la efracţie, în funcţie de natura locurilor protejate, de evaluarea conţinutului locurilor protejate şi de profilul posibililor intruşi. Gradul de securitate şi clasa de mediu impun practic configuraţia optima a unui sistem de alarmă antiefracţie.
Un sistem antiefracţie trebuie să conţină o serie de componente astfel:
– Centrală de detecţie şi alarmare, prevăzută cu software de operare propriu şi elemente de armare/dezarmare locale;
– Detectoare de prezenţă pentru interior şi exterior, cu posibilitatea reglării sensibilităţii de detecţie şi imunitate la perturbaţii electromagnetice;
– Contacte magnetice folosite pentru protejarea uşilor şi ferestrelor, pot fi instalate în punctele de acces vulnerabile, asigurând o protecţie perimetrală;
– Tastatură ce permite armarea şi dezarmarea întregului sistem, pentru programarea centralei, pentru comenzi speciale, pentru afişarea stării sistemului şi pentru citirea istoriei de evenimente;
– Sisteme de avertizare audio şi optice;
– Elemente de alarmare la distanţă – comunicator telefonic, interfaţă de conectare la dispeceratul de supraveghere
– Acumulatori ce menţin sistemul în funcţiune după căderea sursei principale de energie electrică în funcţie de consumul sistemului şi de capacitatea acumulatorilor.
Sistem de control acces
Un sistem de control acces sporeste gradul de securitate in cadrul unitatii dumneavoastra, precum si a bunuriloor existente. Utilizand un siste de control acces puteti seta drepturi de acces personalizate , pentru o buna monitorizare a activitatii. Solutia de control acces si pontaj reprezinta un instrument necesar pentru managementul eficient al resurselor umane in cadrul oricarei organizatii, avand totodata un rol important in asigurarea securitatii organizatiei. Filtrarea persoanelor cu drept de acces intr-un obiectiv sau institutie este absolut obligatorie pentru buna desfasurare a activitatii acestora. Sistemele de control acces sau pontaj pot fi cu cartela sau biometrice (amprenta, facial).
Sistem video/ cctv
Scopul principal al acestor echipamente este stoparea actiunilor infractionale prin diverse mijloace. Monitorizarea video are ca avantaj supravegherea video de la distanta sau diversele tehnici de detectie a potentialilor infractori ori de alarmare a proprietarilor prin intermediul diverselor aplicatii de alerta ce se pot gasi in aceste dispozitive hi-tech. Alegerea unui sistem CCTV profesional trebuie să se bazeze pe o analiză solidă a cerinţelor clientului, din care să rezulte un proiect adecvat. Câştigătorul dintre tehnologia analogică şi cea bazată pe transmisia IP influenţează următoarele etape: selecţia camerelor şi a sistemului de înregistrare/management, mediul de transmisie (tipul de cablu sau standardul wireless) şi modul de alimentare al echipamentelor
Pentru mai multe informatii nu ezitati sa ne contactati atat telefonic cat si utilizand formularul de contact de pe site. Alegeti sa fiti protejati, alegeti siguranta la locul de munca cat si siguranta anagajatilor dumneavoastra.