Acum este momentul sa alegi o firma web design sau freelencer pentru crearea unui magazin online de succes. Cu platforme opensource ca de exemplu Prestashop, Opencart si chiar Magento vei putea avea un magazin online de succes chiar de la deschidere. Dar serios… cum poti atrage vizitatorii care sa devina clienti si sa plateasca produsele cumparate?
De ce trebuie sa tii cont pentru creare magazin online de succes?
1. Recenziile vizitatorilor
Ofera posibilitatea vizitatorilor, clientilor sa lase recenzii la produsele achizitionate. Ei pot sa isi exprime modul in care s-au simtit parcurgand magazinul online, cum au achizitionat produsul, pot face o descriere a produsului – cu toate ca uneori descrierea produselor de pe site nu poate convinge atat de mult utilizatorul sa faca o achizitie.
Recenziile pot fi verificate de administratorul magazinului pentru a nu se strecura informatii compromitatoare si de rea natura.
Recenziile produc o crestere a vanzarilor in medie de 18%, dar avand 50 sau mai multe recenzii conversia poate creste. 60% din utilizatori prefera sa cumpere de pe acel magazin online care ofera recenzii.
Mai poti citi: Realizare site de prezentare pentru afaceri de succes in mediul online
2. Imagini de calitate
Cine cumpara un produs fara a vedea o fotografie legata de el? Pentru produsele comercializate este nevoie de fotografii de produs de foarte buna calitate. Binenteles ele pot fi realizate si cu telefonul mobil numai ca trebuie sa tineti cont de urmatoarele reguli.
– Lentila curatata
– Fotografiati cu lumina cat mai puternica
– Incercati diferite unghiuri
– Cresteti rezolutia
– Verificati modurile de fotografiere
– Retusati cu programe dedifcate fotografiile realizate
3. Usurarea pasilor pana la plata produsului
Pagina de plata este ultimul pas al calatoriei utilizatorului in magazinul tau. Aici vizitatorul devine client. Pentru a usura procesul de plata sa fie cat mai simplu urmati sfaturile urmatoare.
– Sa poata alege cateva metode de plata
– Nu obligati vizitatorii sa se inscribe
– Pagina de plata sa se potriveasca cu magazinul
– Nu redirectionati vizitatorii
– Rezolvati cu eficienta si rapiditate erorile
– Nu cereti informatii inutile
4. Timp de incarcare rapid
Paginile site-ului sa se incarce rapid pentru ca vizitatorii nu vor astepta ca o incarcare de pagina sa dureze. Studiile arata ca 1 din 4 vizitatori parasesc magazinul daca site-ul nu se incarca sun 4 secunde. Totodata o intarziere de o secunda a raspunsului paginii poate duce la o reducere de 7% a conversiilor.
Mai poti citi: Cum sa iti promovezi afacerea pe Twitter?
5. Design de calitate
Multi utilizatori care pentru un magazin online vrem sa devina client, urmaresc calitatea. Calitatea se transpune intr-un design unic, culori care sa reflecte in totalitate natura brandului si care impreuna ofera credibilitate. Un magazin online bine structurat si profesional poate oferi calea succesului.
6. Produse asemanatoare
Pe pagina de produs arata clientilor si alte produse cumparate de alti utilizatori, sau produse asemanatoare cu produsul pe care doresc sa-l achizitioneze. Ca de exemplu un client doreste sa cumpere baterii pentru dispozitiv dar pot sa-si indrepte atentia si catre o memorie externa pentru camera video.
7. Navigare usoara in magazin
O experienta placuta este atunci cand clientul gaseste ceaa ce cauta cu usurinta. Acest lucru inseamna existent categoriilor bine definite, un sistem de filtrare si cautare rapid. Atata timp cat oamenii cumpara online si vor sa se simta confortabil, intreaga experienta trebuie sa fie rapida si usoara.
8. Descrierea produselor
O descriere cat mai elaborate pentru produsele comercializate aduce client in magazinul tau. Nu te sfii sa lasi produse fara descriere, sau descrieri incomplete.
9. Suport pentru client
In orice situatie, caz in care serverul nu merge, produsele ajung la client deteriorate, exista moment in care trebuie sa fii pregatit sa te confrunti cu client nemultumiti.